Sandra Torbjörnsdotter

Kreativ idéspruta

Sandra är den spralliga hundälskaren som älskar att tänka i nya banor. Med en härlig blandning av anställningar har hon arbetat med allt från marknadsföring av världsledande varumärken som Timberland och GUESS till att vara navet i mindre företag som Förlaget i Kampavall. Med över 17 år i branschen har hon erfarenhet av det mesta.

Bakgrund

2003-2017 Sanova House of Brands – Marknadsansvarig
Arbetsuppgifter: Produktion av 100% av företagets reklam inhouse. Det inkluderade kataloger, säljmaterial, förpackningar, logotyper, hemsida, sociala medier, pressmeddelanden och mässor/events inom inredningsbranschen.

2011-2003 Ketonic AB – Marknadsansvarig
Arbetsuppgifter: Strategier, genomförande och utvärdering av allt marknadsföringsmaterial för varumärkena Timberland, Casio, Guess, Police, Ti Sento, GC, Superdry, Visa Quartz, Suntique, Tiq och Sting i Sverige.

2005-2011 Chefredaktör Tidningen HUNDliv
Arbetsuppgifter: Ansvar för det mesta som har med tidningsproduktion att göra, såsom att producera text och foto, layout samt att skapa hållbara kundkontakter.

2002-2005 Tidningen Vi i Villa
Arbetsuppgifter: Att i team bygga upp tidningen Vi i Villas digitala plattform “hantverksguiden”.

1999-2002 Högskolan i Jönköping – Medie- och Kommunikationsvetenskapliga programmet 120 poäng


076-261 00 00

sandra@dotterdose.se