fbpx
Sandra Torbjörnsdotter driver PR-byrån Dotter & Döse

Sandra Torbjörnsdotter

Idésprudlande grafisk formgivare

Sandra är den kreativa formgivaren som älskar att tänka i nya banor. Med en härlig blandning av anställningar har hon arbetat med allt från marknadsföring av världsledande varumärken som Timberland, GUESS och Superdry till att vara Chefredaktör för nationella magasin. Med över 20 år i branschen har hon erfarenhet av att leda hela arbetsprocessen – från affärsidé, genom värdegrund och grafisk profil till sista punkten på hemsidan. Sandra är certifierad Ansvarig Reklamutgivare som är en garanti för särskild kompetens och kvalitetssäkring när det gäller marknadsföringens juridik och etik.

Bakgrund

2017-2018 DPJ Interiör – Marknadsansvarig
Arbetsuppgifter: Strategier, genomförande och utvärdering av nationellt och internationellt marknadsföringsmaterial för varumärkena DPJ Workspace och Brizley.

2013-2017 Sanova House of Brands – Marknadsansvarig
Arbetsuppgifter: Produktion och strategier för agenturen Sanovas all marknadsföring genom produktion inhouse. Arbetet inkluderade marknadsstrategier, budgetering, kataloger, fotografering, säljmaterial, förpackningar, branding i butik, logotyper, hemsida, sociala medier, pressmeddelanden och mässor/events inom inredningsbranschen.

2011-2013 Ketonic AB – Marknadsansvarig
Arbetsuppgifter: Strategier, genomförande och utvärdering av nationellt marknadsföringsmaterial för varumärkena Timberland, Casio, Guess, Police, Ti Sento, GC, Superdry, Visa Quartz, Suntique, Tiq och Sting.

2005-2011 Chefredaktör Tidningen HUNDliv
Arbetsuppgifter: Ansvarig för förlagets nationella magasin såsom att planera innehåll och leda personal, producera text och foto, layout samt att skapa hållbara kundkontakter.

2002-2005 Tidningen Vi i Villa
Arbetsuppgifter: Att i team bygga upp tidningen Vi i Villas digitala plattform ”hantverksguiden”.

2020 – Berghs School of Communication – Ansvarig reklamutgivare 5 poäng
Ansvarig reklamutgivare (ARU) är ett registrerat varumärke och ett väl inarbetat kännetecken med ensamrätt för Sveriges Kommunikationsbyråer. ARU är därför en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar professionellt. ARU är en symbol för särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadskommunikationens juridik och etik. Utbildningen, som omfattar 35 timmar, motsvarar och är godkänd som 5 universitetspoäng. Förutom kunskaper inom olika rättsområden innehåller kursen också många praktiska övningar i hur man arbetar som ARU.

1999-2002 Jönköping University – Medie- och Kommunikationsvetenskapliga programmet 180 poäng
En högskoleutbildning som ger både bredd och möjligheter där Sandra valde att nischa sig inom marknadskommunikation och medieproduktion. Jönköping Universitys mediautbildning ger både djupa kunskaper och praktiska färdigheter. 


0762-61 00 00

sandra@dotterdose.se