fbpx

Västgötahonung

Under en förstudien som finansierats av Leader Nordvästra Skaraborg och Europeiska unionen fick vi förmånen att projektleda Västgötahonung under ett uppdrag som landade precis rätt i hjärtat – lokalt, hållbart och fullt av eldsjälar.

I första steget arbetade vi fram en gemensam bild av föreningens identitet – vilka de är, vad de står för och varför just deras arbete är så viktigt. Därefter tog vi oss an nästa fas: att formulera strategier för hur Västgötahonung kan bygga och marknadsföra sitt varumärke framåt, på ett sätt som känns både genuint och långsiktigt.

Under varumärkesresans gång har vi bland annat:
– tagit fram en varumärkesbok
– definierat en fördjupad varumärkesidentitet
– arbetat fram en marknadsplan med tillhörande marknadsaktiviteter
– utvecklat en contentstrategi för sociala medier
– fotograferat en bildbank
– genomfört en SEO-analys av hemsidan
– handlett flera olika studiebesök hos liknande aktörer och varumärken