Sanova
Inredningsföretaget Sanovas grafiska profil andas energi från det nordiska solljuset. En signifikativ gul färg lyfter allt från den lilla pennan på kontoret till det stora showroomet i Stockholm. Under 6 månader arbetade vi tillsammans fram allt från identitet som vision och värdeord till färger, typsnitt, bildmanér och inte minst mallar för såväl print som sociala medier och digitala nyhetsbrev.
Att välja en så signifikativ färg som Sanova valt i sin profilfärg är en stor konkurrensfördel då det ger större möjlighet att arbeta in just kulören som en utmärkande del i sitt eget varumärke. Det är någonting som exempelvis Löfbergs Lila lyckats väl med. Deras lila färg har företaget till och med lyckas varumärkesrergistrera viket innebär att ingen annan i Sverige får sälja kaffe förpackar och marknadsfört i Löfbergs lilas kulör.
Sanovas gula färg är först och främst vald för att just gult passar helt perfekt för kreativa designers i framkant! För visste du att vi läser tre gånger så snabbt på ett gult papper? Och att vi blir pigga, tänker snabbare och pratar mer i gula rum?