AB Bostäder

I flera år har AB Bostäder brottats med ett lågt intresse för sin fritidsfond. Därför fick vi förmånen att lyfta och bygga ett varumärke kring den. Först och främst tog vi fram en egen logotyp till fonden, sedan paketerade vi 5 färdiga aktiviteter att gömma i bostadsområden via en kupong som kan lösas in… Men det är inte vilken kupong som helst, vi valde nämligen formatet betongkupong, som är 150 kg tung och MYCKET otymplig!

Från vår sida är det ett medvetet val som går hand i hand med grundtanken i fritidsfonden, nämligen att man ska samverka med sina grannar och det måste man absolut göra för att klara av att frakta AB Bostäders betongkuponger.Den hyresgäst som hittar, och löser in en kupong på huvudkontoret kan se fram emot att bjuda hela kvarteret på pizzafest, biokalas, bowling, grillkväll eller fika på stan beroende på vad som står på den 150 kg tunga betongklumpen.

Utöver idé, design och tillverkning har vi fotograferat, skrivit tidningsartiklar och gjort digitala publikationer för att flera månader innan genomförandet bygga upp förväntningarna ordentligt, både hos hyresgäster och media.