fbpx

AB Bostäder

Aktiviteter som vanligtvis brukar förekomma har ställts in och just nu är det svårare att nå ut till våra hyresgäster. Något måste till. Något som lyser upp våra hyresgästers tillvaro och som samtidigt stärker vårt varumärke och image.

Det var utifrån denna problematik som vi arbetade fram marknadskampanjen: Hemlig avsändare.

En kampanj som, utöver själva kampanjbeskrivningen, bestod av flera aktiviteter med bland annat upplevelsemarknadsföring, filmproduktion och textproduktion för pressrelease.

Genom upplevelsemarknadsföring ville vi lysa upp AB Bostäders hyresgästers tillvaro. Det innebar att AB Bostäder, med små paket/presenter, placerade ut dessa gåvor i sina bostadsområden. För varje gåva som placerades ut filmades eller fotades detta som vi sedan sammanställde till en kort film.

Kampanjen avslutades med ett pressmeddelande, där vi genomförde en intervju och skrev ihop pressmeddelandet, som knöt ihop säcken för kampanjen.